Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2006 18:54 - (3) Хайнрих Бьол "Изгубената чест на Катарина Блум"
Автор: emmisreadingthis Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1207 Коментари: 0 Гласове:
0



(3) Хайнрих Бьол "Изгубената чест на Катарина Блум"

   "При тези "извори", при това леене не може да се говори за композиция, а вероятно следва да се въведе понятието "събирателност" (като чужд термин бихме предложили "кондукция") и това понятие ще бъде ясно на всеки, играл си като дете (пък и като възрастен) във, край и със локви, чиято вода е източвал, свързвал ги е с канали, пресушавал ги е, отклонявал е течението им, докато най-накрая е събирал целия предоставен му потенциал от локвена вода, за да го пренасочи към по-долно равнище, дори към истински, редовен, официално утвърден улей за отточна вода или канал. Така да се каже, не се предприема нищо друго освен дренаж и пресушаване. И това ако не е образцов процес! Та ако на места повествованието заприлича на река, при което определена роля ще играят различията и изравняванията на нивата, нека читателят прояви снизхождение, защото в крайна сметка съществуват и задръствания, наноси, пресъхвания, несполучливи кондукции и извори, които "не могат да се съберат", а така също подземни течения и т.н.."

   има 1 параграф към края на 2/3 на книгата за човека, чиято работа е да подслушва телефони за полицията. този параграф ми се струва в момента - полусънното ми състояние (в което измислям нова дума "състоянен", която сега ми предстои да измисля и какво означава) - ох, загубих си началото на изречението... много важен... в момент, в който усещам, че нещо е важно, но не ми е много ясно защо, обикновено го преписвам, но този път откъсът е наистина много дълъг, та мисълта ми беше... или не беше... вече не съм сигурна... бълнувам нещо за палачинки с маково семе и пропуснати обаждания, пропуснатите обаждания са кофти работа, маковото семе също, мразя да пропускам обаждания, а покрай него сигурно и палачинките с маково семе, защото почва да ме гложди мисълта, че съм пропуснала и нещо важно заради екзистенциални терзания от типа с мед ли да си изям палачинката, или със сладко... безсмислен размисъл, при положение, че отдавна съм осъзнала и приела, че предпочитам палачинките без настъргани пропуснати обаждания... да не забравиш да сложиш ~ на тоя параграф, следващия път може и да се светнеш защо е важен.

чисто езиковите игри - brilliant :))

в нета не намерих нищо за Катарина Блум, но намерих разни преведени разкази, все е нещо... като за начало.

засега излизам от тази книга.



Тагове:   чест,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: emmisreadingthis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 73604
Постинги: 11
Коментари: 90
Гласове: 23
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930