Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2007 18:59 - (8) Чарлз Буковски "Присмехулнико, пожелай ми късмет"
Автор: emmisreadingthis Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2294 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 17.01.2007 19:01


(8) Чарлз Буковски "Присмехулнико, пожелай ми късмет"
~~~~~~~~~~~~
социално стихотворение

 

тъпча от крак на крак

пред лекарския кабинет,

чета поезията на Буковски

и слушам как се вълнува

опашката от пенсионери.

 

личната ми лекарка закъснява

и всички обвиняват

за това Демокрацията,

а тя всъщност

винаги си е била такава –

закъсняваща

по 1 или друга причина.

 

и продължавам да чета Буковски

и да ръчкам присмехулника

да ми пожелае късмет,

обаче тоя късмет неговия

е малко нещо дефектен.

 

излизам накрая (?) да пуша

въпреки умопомрачителната

кашлица, заради която съм тук,

и си мисля и за нея ли

е виновна Демокрацията...

 

следващият болен на опашката

излиза да пуши и той

и ме заговаря.

поддържам разговора с умерен интерес

докато и той не се оплаче

от Демокрацията.

усмихвам се кисело вътрешно

и ми идва да го попитам

и за неговата болест → операция

ли е виновна Демокрацията.

 

и се прибирам

да си подпирам стената

с мисълта за този простичък младеж

след операция, който, видял

1 хубаво момиче

на опашката от болни пенсионери,

веднага някак си по навик

го заговаря дори за книгата,

която то чете, докато тъпче

от крак на крак

пред лекарския кабинет,

въпреки че по интонацията му личи,

че нищо не разбира от книги

и още по-малко от Буковски the Great.

трудно е да накараш

болен човек да се усмихне

докато чака, казва и...

 

много а ла Буковски

се получи това стихотворение

за чакането,

за умората,

за изтръпналите крака,

за проваления брак

на кашлицата и цигарите,

за децата,

повръщащи по коридорите

на поликлиниката,

за кучето, което

личната ми лекарка отглежда

под соцседалките пред кабинета си,

за пенсионерите

и, разбира се,

за Демокрацията.



Тагове:   чарлз,   късмет,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: emmisreadingthis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 73427
Постинги: 11
Коментари: 90
Гласове: 23
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031